top of page
pattern mix2.png

בליץ Blog

תוכן איכותי ומאמרי דעה ממיטב המרצים שלנו בכל הנושאים בהם אנחנו מתעניינים ועוסקים

תמונת הסופר/תאורי אביטל

האמונה שגרמה לרץ אחד בעולם לפרוץ את מחסום המייל!


ב-6 למאי, 1954 נעשתה היסטוריה ורוג'ר בניסטר (Roger Bannister) סיפק את אחד הרגעים המרגשים והגדולים בספורט העולמי כאשר רץ מייל אחד ב-3:59.4 דק'. באותן שנים רוב המומחים היו משוכנעים שלא ניתן לרוץ מייל אחד (כ-1,609 מטר) בפחות מ-4 דקות ויצרו את אחת האמונות המגבילות הגדולות ביותר בתחום האתלטיקה - ריצת ה-4 דקות למייל הריצה הבלתי אפשרית.

שיטת האימונים של בנסיטר (ריצות ה-10*400) בעיקר הייתה כדי לחזק את הדבר הכי חשוב כדי להגיע לכל מטרה בחיים והיא את האמונה ביכולתו לרוץ מייל בפחות מארבע דקות, דבר שיהוו עד אז מחסום בלתי שביר!

הדבר המעניין בסיפור הזה הוא לא עצם שבירת השיא אלא מה שהתרחש בעקבותיו. פתאום, אחרי שנים של ניסיונות בהם לא הצליח אף אחד לשבור את השיא, הצליחו לא מעט רצים לשבור את השיא ולרדת בפחות מ-4 דקות את הריצה. מה שהתרחש בעקבות הריצה של רוג’ר כפי שאני אוהב להגיד היא עיצוב המחשבה מחדש. אנשים מצליחים לעשות משהו שנחשב לבלתי אפשרי בעקבות מישהו שעשה זאת לפניהם. הראשון שעשה זאת לאחר בניסטר היה הרץ האוסטרלי ג'ון לנדי (שישה שבועות בלבד לאחר בניסטר) שעד לאותה ריצה חשב שמחסום ה-4 דקות לא ניתן לשבירה.

אז מה ניתן ללמוד מאירוע זה על חיינו?

אמונות מגבילות נפוצות מאוד בחיינו ומהוות עבור האדם מחסום מחשבתי שמונע ממנו להגיע למטרות חיוו. ניתן להתמודד עם אותם מחסומים על ידי התבוננות עליהם והעלאתם למודעות. בשיטת ה- NLP למשל, נוהגים לבחון את האמונות המגבילות של האדם ולהחליפם באמונות מעצימות וזאת כדי לפתוח לאדם את המסלול להשגת מטרתו.

24 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page